2011/10/16

Portugalija

Portugalijoj lankiausi jau antrą kartą. Nes pirmąjį daviau sau pažadą, kurį šįkart įvykdžiau. Bet tai dar ne pabaiga - ranką prie širdies pridėjus, galiu pasakyti - Portugalija - tai šalis, į kurią aš dar sugryšiu. Ir ne kart. Nes ten labai gera...ir ne viskas dar pamatyta. Na, o dabar, kaip ir anos kelionės metu, rašytas dienoraštis.

Keliavome keturiese: Ieva, Darius, Daiva, Tadas. Dienoraštį rašėme tryse, paskui aš tik viena. Nebuvo kada, paskui nebebuvo jėgų – pavargę griūdavome miegoti. Taigi – Mano mielas dienorašti…(kalba netaisyta)
2011.09.20
Frankfurtas 19.40 val Vokietijos laikas, Lietuvoje 20.40
Daiva: Jau viešbuty, prisipirkom picų, pavalgėm t’sakant.Groja Dariuko telefonas lietuviškas muzikas.Tris valandos kaip ne Lietuvoj, o jau tipo ilgisi…che…che..
Į trąsą “eina” vynelis, teta Gloria ir lietuviški suvenyrai. Ai, dar Švyturio alus.Nuotaikos puikios.Che..kol kas…tfu…tfu…tfu…

Tadas: 20.58 Švyturys baigėsi, teta Gloria irgi į pabaigą.Sumuštiniai labai skanūs, matyt, kad lietuviški...bet dar ne vakaras, pasėdėsim, padainuosim...
Darius: Pirmas vakaras Frankfurte, višbuty B&B (Bear and Breakfast)- taip labiau norėjom. Smagiai sėdim(brendis-alus-brendis).Prasideda atostogos – liuks, jėga...Ryt į PORTO...
2011.09.21
Išlaidos Frankfurto orouoste : vanduo 2,50 Eur. Žurnalai 8,50 Eur.(velniam reikėjo), dengi na veter kaip sakant.Vat.

Dabar sėdim lėktuve,pakeliui į PORTO.Frankfurte pusryčiai buvo karališki.Atsivalgėm t‘sakant už viską, ką sumokėjom.Daug ir skaniai. Nusileidžiam, pasiimam auto(tikiuosi viskas bus gerai) ir varom į Bragą, Geros kelionės !...

...Jau Bragoj.Vakaras.Apsipersivaikščiojom.Užsidėjom pliusiukus prie lankytinų objektų. Gražu labai.Man patiko. Verta buvo atvažiuoti. Gražios vietos, vaizdai.Valgėm skaniai, su vaizdu į Santa Barbara sodą. (Čia pasakojimas dėl neįvardintų priežasčių nutrūko) ??? Nepamenu...

III diena.

Tadas: Išaušo gražus rytas Bragoje. Pavalgėm pusryčius ir važiavome į BOM JESUS bažnyčią. Vaizdas superinis, viena gaila, kad visa Braga paskendus tirštame rūke.Nors vaizdų prisižiūrėjome nerealių, daug fotkių ir filmavimo. Pabuvę bažnyčioje, užsipylėm kuro ir į kelionę. Planas – Costa Nova.

Kuo toliau važiavome, tuo labiau rūkas ir debesys sklaidėsi. Pagaliau vaizdas – Atlanto vandenynas, saulė, bangos apie 2-4m. Pasideginom, pasimaudėm, užkandom. Dabar vakaras, jau jaučiasi saulės poveikis.Apsvarstę dar kartą kelionės planą, nusprendėm važiuoti į NAZARE.

Daiva: 22.30 apie +- Lietuvoj jau 24.30
Che che.O mes sėdim Nazarėj, balkone su vaizdu už „melejoną“.Vandenynas ošia, gurkšnojam kas vynelį, kas alutį. Nazarėj „nulupom“ nerealius apartamentus už 50 Eur. 2 miegamieji, salionas, vonia, virtuvė.Super. Ir vaizdas nerealus... miesto.. paplūdimio... bangų garso , kvapo. Skaniai pavalgėm žuvytės. Vakarienė dviem 35 Eur. Su vyneliu ir alum. Vėliau užsikėlėm į kalną su vaizdu už 2 „melejonus”.Miestas naktį. Vat. Gražu be proto. Ryt planas į Batalha, Alcobaca,Tomar ir Grutaš. Jau akys merkiasi, gulsim į lovytes klausyt bangų mūšos.Labanakt.Buenos notes.

09.23d. 9.00 val
Tadas: Labas mano mielas dienorašti. Vėl išaušo rytas Portugalijoje, Nazare. Šis rytas kur kas gražesnis nei praeitas.Šviečia saulė, beveik giedra.Eisime visi papusryčiauti.Planuose rytinė kava su kiaušiniene.Kol kas tiek.Iki.

09.24

Pusryčių nebuvo, neradom dirbančios kavinės arba dirbo tik Pastelarios, kur galėjai gauti kavos ir bandelių ar pyragėlių. Taip ir padarėm.
Kelios foto prie šėlstančio vandenyno ir paliekam Nazare.
Alcobaca, Batalha.Gražu.Alcobaca vienuolyne „nuskyla“, nes pataikome „for free“.Labai gražu.

Batalha

Grutas uolų tenka paieškot.Klaidžiojam porą valandų.Randam.Apžiūrim uolas.

Apsimėtom geltonom kortelėm.( čia už klaidžiojimą keliuose).

Obidos

Judam link mūsų pasirinktos nakvynės vietos – Peniche. Vakarėja. Kol pasiekiam Peniche, jau saulė leidžias. Pamatę gražią saulės palydėjimo vietą, šokam iš mašinos gėrimės. Bet reik paskubėt, nes nakvynės neturim dar. Vaizdas nerealus, bet ką padarysi.

Su nakvyne sunku, bet randam. 50 Eur.kambarys. Ir kaip smagu, kad ryte atėjus sumokėt, mokėti reikia 46 Eur. Pavalgom karališkus pusryčius, kurie įeina į kainą. Jėgelė. Įkišam nosį dar į paplūdimį ir lekiam į Sintrą.

Šiandienos tikslas – Sintra, Cabo da Roca (vakariečiausias Europos taškas) ir nulėkt iki Lagos. Kol kas tiek.Dabar kelyje. Tipo šturmanauju.Che. Čiuuus.

09.25

Taigis, atvykome vakar į Lagos. Neilgai trukus susiradome labai padorius kambarius privačiai.Nusiderėjome iki 35 Eur. už naktį. Čia apsistojome dviem naktim. Namas labai fainoj vietoj, netoli paplūdimių. Vakarieniaut pasirinkom Dona Ana paplūdimį.Vaizdas pakerėjo. Nors saulė leidosi vakaruose(o mes pietinėj pakrantėj),bet dangus buvo fantastiškas, rusvas, uolos geltonos, žodžiu gražu iki negalėjimo, vaizdas „už 10 melejonų“. Kirai klykavo, o mes vieni sėdėjom tarp uolų, gurkšnojom gėrimukus ir kaifavom nuo vaizdų ir garsų. Sutemus patraukėm namo, terasoj dar...aptarėm dienos įspūdžius ir atgulėm ilsėtis.
Šiandien gulim paplūdimy, „imam zagarą“, vakare važiuosim į Cabo da St Vincente (piečiausią Europos tašką) lydėti saulę.

Ai, dar pamiršau gi dienos įvykius papasakot. Vakar nuvykome į Cabo da Roca (piečiausią Europos tašką), užsidėjom pliusiuką, paskui į Sintrą.

Planavom aplankyt visas tris pilis, bet laiko užteko tik vienai. Tai pati gražiausia ir įdomiausia mano matyta (kol kas) pasaulyje pilis – Quinta da Regaleira.

Na ir paskui kelionė link Lagos.
Ši diena praleista super paplūdymiuose, vakarą leidom cabo da St.Vincente, nuleidom saulę su vynu, pavakarojom terasoj.

09.26d.

Šiandien vėl diena nerealiam paplūdimy, „jamam zagarą“, maudomės. Vakare pavaikščiosim po miestuką Lagos, pavakarieniausim ir judėsim link Porto.Naktis numatoma mašinoje.

09.27d.

Vakar vakare labai skaniai pavalgėm kavinėje Lagose.Šiek tiek pasivaikščiojom.Gražus miestukas, krantinė.Mūsų vyrukai, kaip tikri blondinai( o tokie ir yra), apskaičiavo, kad nuo Lagos iki Porto mums kelio apie 7 val.dar užmetėm sustojimams, kavai ir šiaip. Na, tipo varom visą naktį ir iš ryto būsim Porto orouoste, kur atiduosim mašiną ir tada metro iki viešbučio. Na ir ką jūs sau galvojat..hm..hm...3-ią val nakties mes jau stovėjom degalinės prie Porto orouosto.Yyypiiii...miegam mašinoj 4-iese. Jabadabadummmm,“čiotka nerealiai“. Kojos rankos tirpsta..užmiegu, atsikeliu šlapia nuo prakaito, langai užrasoję, oro trūksta.Vėl smingu, atsibundu – šalta, Dariukas miega atsidaręs duris, kojos lauke.ir vėl smingu, vėl prabundu. Tarp tų smigimų dar keiksmų virtinė ( aišku mintyse, nors neneigiu, buvo ir garsiai ištartų ).Pagaliau variklis užsikuria. 7 val ryto. Priduodam mašiniuką, viskas tvarkoj. Ai, dar orouoste išgeriam kavos.Maxi puodelis. Didesnis nei sriubos puodas, su dviem ąselėm net  Super.
Atvykę į viešbutį priimam dušą, vyno po taurelę ir vėl žvalūs žygiuojam apžiūrinėti Portą.
Į kalną, nuo kalno, į kalną, nuo kalno. Miestas ant kalvų. Papietaujam. Apsnūstam. Nutariam kelias valandėles pasnaust, nes vis tik pusiau bemiegė naktis daro savo. Porą valandėlių nusnaudžiam, jėgos gryžta. Vėl traukiam pasivaikščiot po vakarinį Portą. Dom Luis tiltu pereinam i kitą Douros upės pusę. (Porto miestą upė dalija į dvi dalis, Portą ir Gaia).Keltuvais nusileidžiam žemyn į pakrantę. Repertuaras – kabokas, užkandžiai, alaus degustacija. Grožimės vakarinėmis šviesomis, pasivaikščiodami pakrantėmis gryžtame iki viešbučio. Nuovargis. Ilsimės. Ryt dar viena diena Porte. PASKUTINĖ ATOSTOGŲ DIENA . Eina šikt, kodėl tas laikas taip greit bėga. Ech....Labanaktis.

09.28

Tadas: Taylor’s vyno degustacija. Sutikom gidę Skaistę iš Lietuvos. Labai patiko, išsami ekskursija,skanus vynas. Labai daug info apie vyną ir jo gėrimą. Nuo tada, t.y. 11 val. prisigėrėm ir kablys, tada pirkom vyną vietoj alaus.

09.29

Daiva: nuo vakar vakaro išlaidos nebeskaičiuojamos. Pasimetėm. Nuo kaboko prie kaboko, ant suoliuko, kambary.Atsisveikinimas su Porto ir Portugalija. Atostogos baigėsi. Miestą išvaikščiojos skersai išilgai. Apturėjom nerealų turą po Taylor‘s vynolodžiją. Mums labai pasisekė, nes sutikom lietuvę gidę Skaistę, kuri pravedė mums išsamią ekskursiją po vyninę, pridegustavom įvairių portveinų, sužinojom tikrai labai daug apie vynų gamybą ir šiaip informacijos apie vynus, laikymą ir t.t.Pasigrožėjom beprotiškai gražiais vaizdais, mėgaudamiesi vintažiniu (30 metų senumo) portveinu.Įspūdinga.Ir svarbiausia – nekainavo nė vieno pinigo, o įspūdžių ir žinių gavome neįkainojamų. Po pasivaikščiojimo Taylor‘se gryžome į miestą, bandėm eiti prie vandenyno, bet tai būtų užtrukę labai ilgai, taigi prisėdom ant suoliuko prie upės( juk irgi vanduo), toliau su pasimėgavimu degustavome tauriuosius gėrimus,pirktus jau parduotuvėje, valgėme braškes( kai kas cheminius guminius saldainius). Vėliau kaboke degustavom jų gėrimus, dar vėliau kitam kaboke prisėdom užkąsti, vėl degustavom, susipažinom su fainuoliu senuku amerikiečiu(gimusiu Lisabonoj, vedusiu amerikietę ir išvykusiu gyventi į Ameriką), jis pavaišino mus vynu, taigi degustavome toliau. Dar vėliau prisėdome ant suoliuko gražioje aikštėje, besigrožėdami paskutiniais Porto vaizdais dar degustavome. Ech...Portugalija...ir jos vynai...
Gryžę į viešbutį baigėm degustuoti visus įsigytus tauriuosius gėrimus( mat bagažas rankinis, neprasiveši gėrimo nei lašo).Pagaliau poilsis, ramybė prieš kelionę namo. O ji ilga. 6 val. ryto žadintuvas – metro – orouostas – lėktuvas – kitas orouostas – laukimas orouoste ant pievelės –lėktuvas – Kaunas.

Gražiausias pasaulyje knygynas. jame buvo filmuotas Haris Poteris.

Dabar dar Frankfurte, už valandžikės eisim registruotis ir namo.

Kelionė buvo super. Įspūdžių kol kas niekas nerašo, nu ir nereikia. Buvo liuks.
Iki kitos kelionės chebryte !!!!!
Gero skrydžio !!!

1. Pasakojimas buvo super!!!! Nuotraukos..... ir įspūdžiai, labai labai:)))

2. Aciu, Daiva. Tu nuostabiai uzfiksavai, atkurei ir iamzinai musu kelione! Buvo puiku!

3. Ačiū Eglut ;)

Dariuk - prašom prašom, nėr už ką ;) smagiau būtų buvę, jei ir jūs savo įspūdžius būtumėt fiksave :P

4. tikrai nuostabi šalis, verta dėmesio : )